Specialist Financiële Administraties

Solliciteer nu

Specialist Financiële Administraties

Bij Woonstad Rotterdam zijn we op zoek naar een Specialist Financiële Administraties om ons team te komen versterken.

Full-time · Rotterdam


Bij Woonstad Rotterdam werk je er iedere dag aan om de stad een beetje mooier te maken. We zetten ons al meer dan 100 jaar met hart en ziel in voor fijn wonen en werken. We zijn ambitieus en hebben de typisch Rotterdamse mentaliteit van niet lullen, maar poetsen. Er is ontzettend veel te doen, dus we zitten nooit stil. Bij ons telt en doet iedereen mee. We werken samen in een mooie mix van talenten, beroepen en culturen. Hoe verschillend we ook zijn, in één ding zijn we hetzelfde: we zijn trots op wat Woonstad Rotterdam doet voor de mensen, buurten en wijken in de stad.

Specialist Financiële Administraties
32/36 uur per week

Ons team Administraties is per direct op zoek naar een collega met kennis van jaarrekeningen en interne controle.

Heb jij ook kennis van fiscaliteit of ben je bereid je verder te ontwikkelen op fiscaal vlak? Grijp dan nu je kans!

Finance & Control
De woningcorporatiesector is een nieuw tijdperk ingegaan waarin regulering vanuit de overheid via wet- en regel¬geving de boventoon voert. Dit vraagt van Woonstad Rotterdam een adequate wijze van sturing en verantwoording. Het bedrijfsonderdeel Finance & Control is een afdeling die in ontwikkeling is ‘van goed naar… beter’. Mede gedreven vanuit de continu veranderende omgevingsfactoren, zoals wetgeving, verantwoording en toezicht. We denken in mogelijkheden, werken samen en durven initiatief te nemen. We tonen eigenaarschap en vakmanschap en hebben de ambitie om resultaten te halen en continu te verbeteren.

Wat ga je doen?
Vanuit je bedrijfseconomische- of accountancy-achtergrond ben jij in staat het financiële en het fiscale samen te brengen in de administratieve processen. Er is ruimte om jouw kennis van het fiscale aspect verder uit te breiden en hierin te groeien!

Binnen de afdeling Administraties zul je je bezig houden met de specials op de administratie en op de interne controles. Verder coördineer je de fiscale en commerciële jaarrekeningdossiers en help je bij het implementeren van het fiscaal beleid binnen de administraties.

Andere werkzaamheden zijn o.a.;

  • Coördineren, controleren en bewaken voortgang voorbereiding van de fiscale dossiers voor de aangifte;
  • Controleren van aangiften, o.a. vennootschapsbelasting, omzetbelasting, werkkostenregeling;
  • Adviseren, coördineren en ondersteunen van de medewerkers Finance & Control bij de werkzaamheden op o.a. fiscaal en financieel terrein;
  • Ondersteunen en reviewen jaarrekening dossiers;
  • Vertalen van het fiscale beleid naar de werkprocessen;
  • Toets de kwaliteit van de interne processen van de administraties op het fiscale en administratieve vlak.

Wat neem je mee?

  • Je hebt een bedrijfseconomische opleiding op minimaal Hbo-niveau afgerond, minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een financiële accountancy- of controllers functie;
  • Je hebt ervaring met het opstellen van jaarrekeningen en complexe administraties;
  • Je hebt kennis van fiscaliteiten en wilt jezelf hierin nog verder in ontwikkelen;
  • Je hebt kennis van fiscale wet- en regelgeving en externe verslaggevingsregels;
  • Je stelt hoge eisen aan jezelf en je wilt jezelf voortdurend verder ontwikkelen;
  • Je bent tactisch, proactief, communicatief vaardig en hebt overtuigingskracht;
  • Je vindt het leuk om in een maatschappelijk relevante organisatie te werken en hebt bij voorkeur werkervaring binnen de woningcorporatiesector.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Werkplezier met professionele en betrokken collega’s;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding;
  • Een 32/36-urige werkweek (in overleg, flexibel in te delen);
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op vast dienstverband;
  • Afhankelijk van je ervaring en opleiding een salaris variërend van € 4.367,00 tot € 5.903 bruto per maand op fulltime basis (conform schaal K CAO Woondiensten 2023);
  • Prima pensioenvoorziening.
  • Prima faciliteiten om thuis, op kantoor en onderweg te kunnen werken;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: thuiswerk- en reiskostenvergoeding, fitnessregeling en een fietsplan;

Enthousiast?
Ben jij onze nieuwe collega? Solliciteer dan snel via de sollicitatiebutton!

Meer weten?
Bel dan met Paula Esmoris Gomez, Manager Administraties F&C: 06-15881047.

Tot slot nog even dit…
Woonstad Rotterdam is lid van 010 Inclusief, het Rotterdamse Platform tegen arbeidsmarktdiscriminatie. Samen met andere Rotterdamse organisaties, maken wij ons sterk vóór gelijke kansen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt. Wij willen graag dat onze medewerkers een afspiegeling zijn van de diversiteit en kleurrijkheid van de stad, qua achtergrond, leeftijd en talent.

Voor meer informatie over onze organisatie nodigen we je graag uit een kijkje te nemen op onze website: www.woonstadrotterdam.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld


    Solliciteer

    Wil je ons team komen versterken als Specialist Financiële Administraties? Dan horen we graag van je!