Projectleider Klant & Dienstverlening

Solliciteer nu

Projectleider Klant & Dienstverlening

Door collega’s, afdelingen en partners met elkaar te verbinden en samen tot duurzame en betrouwbare oplossingen te komen, tillen we de klantbeleving en dienstverlening tot een hoger niveau. Draag jij hier ook een steentje aan bij?

Full-time · Rotterdam

Wie zijn wij?

Bij Woonstad Rotterdam werk je er iedere dag aan om de stad een beetje mooier te maken. We zetten ons al meer dan 100 jaar met hart en ziel in voor fijn wonen en werken. We zijn ambitieus en hebben de typisch Rotterdamse mentaliteit van niet lullen, maar poetsen.

Er is ontzettend veel te doen, dus we zitten nooit stil. Bij ons telt en doet iedereen mee. We werken samen in een mooie mix van talenten, beroepen en culturen. Hoe verschillend we ook zijn, in één ding zijn we hetzelfde: we zijn trots op wat Woonstad Rotterdam doet voor de mensen, buurten en wijken in de stad.

Onze ambitie? Samen bouwen aan een fijn leven in Rotterdam voor nu én later. Daar kunnen we je ideeën en hulp goed bij gebruiken. Ga jij het verschil maken en ben je bereid om te investeren in jezelf en in Woonstad Rotterdam? Wacht dan niet langer!

Wij zijn per direct op zoek naar een:

Projectleider Klant & Dienstverlening

32 uur per week
voor de duur van één jaar, met uitzicht op verlenging


Ons team

In deze functie werk je binnen de afdeling Marketing & Communicatie in het dedicated team Klant & Dienstverlening. Het team Klant & Dienstverlening bestaat uit 2 strategische adviseurs, een marketingcommunicatie adviseur, online marketing adviseur, 2 projectleiders en een customer insights specialist. Met dit team werken we organisatie breed aan het versterken van de klantgerichte organisatie en de doorvertaling hiervan in de relatie met onze bewoners. 


Wat ga je doen?

Je houdt je bezig met signaleren, ontwikkelen en realiseren.

Je doel? Het optimaliseren van de klantbeleving en dienstverlening bij Woonstad Rotterdam.

Je hebt oog voor de mens, voor samenhang van projecten, processen en activiteiten. Hierdoor ben je op de hoogte van de klantbehoeften en kun je daarop inspelen.

Kortom, als Projectleider Klant & Dienstverlening ontwikkel en realiseer je projecten die leiden tot de verbetering van de dienstverlening en klantgerichtheid binnen Woonstad Rotterdam. Denk bij projecten onder meer aan: het initiëren en realiseren van samenwerkingsverbanden tussen afdelingen binnen Woonstad Rotterdam en stakeholders; het vormgeven van een klantgerichte cultuur (Customer Experience) of teams helpen alles uit hun klantfeedback te halen.

Wat wordt er van je verwacht?

  • Je levert binnen de kaders van de ondernemingsstrategie een inhoudelijke bijdrage aan de verdere professionalisering van Woonstad Rotterdam;
  • Je werkt aan interne projecten om de klantervaring te optimaliseren;
  • Je creëert samen met je collega’s draagvlak voor het uitdragen van projectdoelstellingen;
  • Je weet welke paden te bewandelen en kanalen in te zetten om processen en systemen te optimaliseren, stroomlijnen en integreren;
  • Je bevordert de samenwerking tussen de deelnemers aan de projecten en de afdelingen binnen Woonstad om zo de organisatiedoelen te behalen;
  • Je zorgt voor inzicht in de behoefte en verwachtingen van de doelgroepen, en zorgt dat uitkomsten van projecten tijdig worden voorgelegd aan de doelgroepen
  • Je weet de juiste methodes in te zetten om een project te initiëren, begeleiden en tot het gewenste eindresultaat te brengen;
  • Je implementeert, verankert en evalueert de bereikte resultaten met je opdrachtgevers;
  • Je trekt nauw op met de opdrachtgevers van de projecten. Zij zijn immers de belangrijkste dragers van het project.

Wat neem je mee?

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Tenminste 3-5 jaar relevante werkervaring waarvan minimaal 2 jaar in een complexe omgeving met verschillende stakeholders;
  • Ervaring met verschillende projectmanagementmethodieken en –technieken, zoals bijvoorbeeld Waterval, Agile (Scrum, Kanban) en Service Design en kunt schakelen in methodiek op basis van het vraagstuk;
  • Zin om je in te zetten voor verandertrajecten;
  • Processen en projecten managen op basis van beïnvloeding en overtuigingskracht;

Vaardigheden

  • Je bent omgevingsbewust en organisatiesensitief met behoud van een autonome en kritische blik;
  • Als verbinder weet je met tact, humor en overtuigingskracht mensen voor je te winnen en professionals uit te dagen;
  • Een ambassadeur en voorbeeld van onze kernwaarden (oplossen, samenwerken en het verschil maken) en draagt deze uit;
  • Helicopterview: je stelt het eindresultaat voorop en houdt overzicht;
  • Je denkt vernieuwend, bent creatief en handelt proactief.


Wat krijg je ervoor terug?

  • Een stad en collega's die bruisen van de energie;
  • Afhankelijk van ervaring en opleiding een salaris variërend van
    € 3.763,00 tot maximaal € 5.083,00 (conform CAO woondiensten, schaal J);
  • Prima faciliteiten om thuis, op kantoor en onderweg te kunnen werken;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: thuiswerk- en reiskostenvergoeding; fitnessregeling en een fietsplan;
  • Prima pensioenvoorziening;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.


Enthousiast?

Stuur dan je CV en motivatiebrief vóór 13 mei 2022 via de sollicitatiebutton.

Meer weten?

Bel dan met Elsbeth Haveman 06-06 - 51 79 47 04 (Senior Adviseur Klant en Dienstverlening) of Björn Terlouw 06-22 51 45 96 (Customer Experience Expert).

Voor meer informatie over onze organisatie nodigen we je graag uit een kijkje te nemen op: www.woonstadrotterdam.nl


Tot slot nog even dit…

Woonstad Rotterdam is lid van 010 Inclusief, het Rotterdamse Platform tegen arbeidsmarktdiscriminatie. Samen met andere Rotterdamse organisaties, maken wij ons sterk vóór gelijke kansen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt. Wij willen graag dat onze medewerkers een afspiegeling zijn van de diversiteit en kleurrijkheid van de stad, qua achtergrond, leeftijd en talent.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Projectleider Klant & Dienstverlening? Dan horen we graag van je!