Manager Bewonersbegeleiding Projecten

Solliciteer nu

Manager Bewoners-begeleiding  Projecten

Voor ons team Bewonersbegeleiding Projecten (BBP) zijn wij op zoek naar een verbindende, resultaatgerichte manager, die nadenkt over morgen en daar vandaag naar handelt. Heb jij een duidelijke visie, weet jij te enthousiasmeren en inspireren en wil jij een steentje bijdragen aan onze missie “Samen bouwen aan een fijn leven in Rotterdam. Voor nu en later”? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Full-time / Part-time · Rotterdam

Het team

Het team BBP is een leuk en dynamisch team van medewerkers Backoffice, medewerkers BBP en teamleiders BBP.

We staan voor onze kernwaarden: oplossen, samenwerken en het verschil maken. Als team BBP zijn wij verantwoordelijk voor het persoonlijk begeleiden van bewoners tijdens de uitvoering van ingrijpende onderhoudsprojecten waarbij de bewoners in de woning blijven tijdens het onderhoud. Daarnaast bestaat een groot deel van ons werk uit het herhuisvesten van bewoners die door sloop de woning moeten verlaten. 

Wat ga je doen?

Vandaag start je jouw werkdag op de locatie Rochussenstraat waar je een teamoverleg hebt met je 2 teamleiders. Je komt verschillende collega’s tegen die met de uitvoering van de projecten bezig zijn en ze praten je bij over bijzondere zaken die ze mee hebben gemaakt of hoe een project loopt. Vervolgens neem je deel in het MT Buurten waar je samen met de andere leden van het MT spart over de strategie voor het kwartier buurten . Daarna bereid je een overleg voor met de afdeling Realisatie van Vastgoedontwikkeling. De samenwerking kan op een aantal punten beter en je wilt samen met de teamleiders en medewerkers van de afdelingen kijken hoe ze dit kunnen gaan organiseren en doen. Je verwerkt in de resterende tijd tot je lunch je mail.

In de middag ga je op werkbezoek bij een funderingsproject. Het is indrukwekkend om te zien hoe dat loopt en je ziet meteen dat het voor bewoners en omwonenden zware trajecten zijn. Na je werkbezoek bereid je nog wat overleggen voor morgen voor want dan staat het overleg met de leegstandsbeheerders op de agenda. En dan is de werkdag alweer voorbij en ben je met de fiets onderweg naar huis. Met de auto, het openbaar vervoer of te voet kan natuurlijk ook. Iedere dag is anders en dat maakt deze functie afwisselend en uitdagend.

Naast de dagelijkse aansturing van de teamleiders BBP ben je verantwoordelijk voor;

  • het zoveel mogelijk uit de teamleiders halen om daarmee de ondernemingsstrategie te realiseren, door te sturen op bevlogen- en betrokkenheid en klantbelang;
  • het helder houden van het gezamenlijk belang, zowel extern als intern, het coachen en ondersteunen van de teamleiders en het begeleiden van de samenwerkingsprocessen;
  • het (door)ontwikkelen van het team, zowel geheel als individueel, met oog voor de unieke persoon achter ieder teamlid;
  • het stimuleren van de samenwerking met in- en externe stakeholders om het fijn leven in buurten te verbeteren;
  • het - als lid van het MT Buurten – zijn van een kritische sparringpartner voor de andere leden van het MT en het actief leveren van een bijdrage aan afdeling- en kwartier-overstijgende onderwerpen;
  • het op de hoogte zijn en blijven van maatschappelijke ontwikkelingen die impact hebben op het fijn leven in onze buurten en het weten te vertalen naar de gewenste inzet van de afdeling Bewonersbegeleiding.

Wat neem je mee?

  • Je bent een inspirerende, zelfbewuste en betrokken manager met visie die beschikt over het talent om mensen te motiveren, te coachen en resultaatgericht te laten (samen)werken en het beste uit henzelf te halen;
  • Je beschikt over hbo+/wo werk- en denkniveau;
  • Je bent organisatorisch sterk en bent in staat om in- en externe netwerken met stakeholders op te zetten en te onderhouden;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Je stimuleert de optimale samenwerking met collega’s van andere afdelingen, externe stakeholders en leveranciers en kan hierbij ook zelf putten op een netwerk in het vakgebied;
  • Je staat open voor verandering, je hebt gevoel voor urgentie, je hebt een frisse blik en draagt vernieuwende ideeën die verder reiken dan je eigen afdeling aan. 

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een inspirerende werkomgeving en fijne collega’s;
  • 32 - 36-urige werkweek (flexibel in te delen);
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op vast dienstverband;
  • Afhankelijk van je werkervaring en opleiding een salaris variërend van € 4.710,00 tot maximaal € 6.544,00 bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek (conform schaal L van de CAO Woondiensten 2023);
  • Prima faciliteiten om thuis, op kantoor en onderweg te kunnen werken;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding;
  • Een dynamische en stimulerende organisatie waarin oplossen, samenwerken en het verschil maken in het DNA zit;
  • Een thuiswerkbudget, de mogelijkheid om verlofdagen bij te kopen en volledig doorbetaald aanvullend geboorteverlof.

Meer weten?

Wil je meer weten? Bel dan naar Kay Schellen (Directeur Buurten). Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 – 54 21 49 83.

Op woensdagmiddag 4 oktober 2023 maken we graag kennis met je. Houd deze datum vrij in je agenda! En een 2e gespreksronde vindt plaats op maandag 9 oktober 2023.

Daarnaast maakt een selectieassessment deel uit van de sollicitatieprocedure en er moet een VOG worden overgelegd.

Tot slot nog even dit...

Woonstad Rotterdam is lid van 010 Inclusief, het Rotterdamse Platform tegen arbeidsmarktdiscriminatie. Samen met andere Rotterdamse organisaties, maken wij ons sterk vóór gelijke kansen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt. Wij willen graag dat onze medewerkers een afspiegeling zijn van de diversiteit en kleurrijkheid van de stad, qua achtergrond, leeftijd en talent.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer

Herken jij jezelf in de Manager Bewonersbegeleiding Projecten die we zoeken? Solliciteren kan tot en met vrijdag 25 september 2023 via de sollicitatiebutton. We komen graag met je in contact!